You are currently viewing با فرم بدن خود آشنا شوید  (انواع مختلف بدن را بشناسید)

با فرم بدن خود آشنا شوید (انواع مختلف بدن را بشناسید)


قبل از معرفی اشکال مختلف بدن ، یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که همه فرم های بدن زیبا هستند. همه افراد فرم بدن یکسانی ندارند ، اما ما می توانیم اندام خود را تشخیص دهیم. مهمترین اصلی که باید در این دسته ها رعایت شود ، شیوه زندگی سالم و سالم است.

فرم بدن

انواع فرم بدن

طبق تحقیقات ، این تقسیم مستطیلی است ، مثلث گلابی، الماس (لوزی) ؛ بسته به شکل اردک و ساعت شنی. برخی از اندام ها به دو دسته تقسیم می شوند.

مستطیلی شکل

این شکل موقعیتی را ایجاد می کند که تفاوت چندانی با قسمت فوقانی و تحتانی بدن ندارد. در این اندامها ، عرض شانه تقریباً برابر باسن است. برای هر فرم بدن به طور کلی ، یک روش شخصی برای لباس پوشیدن وجود دارد تا تناسب اندام خود را نشان دهد. چنین اندامی در ورزشکاران شایع تر است. زیرا توده عضلانی و شکل بدن را شکل می دهد. آره، در ورزشکاران ملی شکل مستطیلی به ذوزنقه تغییر می کند. به این ترتیب شانه ها پهن تر و قسمت تحتانی بدن باریک تر می شود.

شکل گلابی

در اندام های گلابی شکل ، شانه ها گسترده تر و قسمت بالای بدن باریک تر از قسمت تحتانی بدن و باسن است. اغلب افراد دارای چنین اندام هایی کمردرد شدید دارند.

شکل ساعت شنی

در شکل ساعت شنی مستطیل شکل ، عرض شانه ها و باسن تقریباً یکسان است و تنها تفاوت آن در اندازه کمر است. افرادی که دارای ساعت شنی و اندام هستند کمر باریک تری نسبت به بدن و بالاتنه دارند. گاهی در این دسته ، عرض شانه ؛ تفاوت بین قفسه سینه و باسن را می توان ساعت بالا یا ساعت کم نامید.

شکل مثلث

اندام های مثلثی باریک تر یا مخالف عرض نسبت به پایین تنه هستند. هنگامی که عرض شانه ها و قفسه سینه از عرض باسن کمتر باشد ، مثلث فوقانی به شکل اندام افراد تغییر شکل داده و مثلث پایینی ایجاد می کند.

بیضی شکل

در این حالت ، مرکز بدن گسترده تر از اندام است. این افراد از شانه ها و باسن خود پهن تر و پهن تر هستند.

شکل جعبه شیشه ای (الماس)

اندام لوزی بدن پایین تر پهن تری دارد. در این حالت ، پوندها بزرگتر از بازوها هستند.

شکل بدن را با اندازه گیری پیدا کنید

هنگامی که این دسته ها را می خوانید ، می توانید فرم بدن خود را تشخیص دهید. برخی از افراد به سختی می توانند فرم بدن خود را پیدا کنند و در دو دسته مختلف قرار می گیرند. در زیر نحوه اندازه گیری دقیق را توضیح خواهیم داد. این روش مشابه اندازه گیری خیاط است.

برای عرض شانه ، متر را دقیقاً در پشت سر ، یک شانه و شانه دیگر قرار دهید. دور سینه باید در زیر بازوها و برآمدگی سینه اندازه گیری شود. کمر بالای بند ناف و زیر دنده ها است. بهتر است کمی به پهلو خم شوید تا موقعیت مناسب کمر را پیدا کنید. خط کشیده شده در کنار منطقه برای اندازه گیری کمربند باید به دور متر بچرخد. برای دور باسن ، دور سر را با متر اندازه بگیرید.

چه عواملی بر بدن شما تأثیر می گذارد؟

مهمترین چیز ارتفاع است. کوتاهی یا قد شکل و فرم بدن را تغییر می دهد. عامل دیگر ژنتیک است. برخی از افراد لاغر هستند اما ژن بالاتری در ران و بازو دارند. سرانجام ، هورمون ها در شکل گیری بدن نقش دارند. هورمون ها بر ذخیره و محل چربی ها تأثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید