You are currently viewing با رژیم غذایی مناسب ، دردهای قاعدگی خود را کاهش دهید.

با رژیم غذایی مناسب ، دردهای قاعدگی خود را کاهش دهید.


با تغذیه ، دردهای قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه قاعدگی به موقع نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما دویدن 3-5 روز می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد.

گاهی اوقات این درد می تواند غیرقابل تحمل شود و زنان را به سمت زندگی عادی سوق دهد. اما خبر خوب این است که چند راه ساده برای مقابله با گرفتگی های قاعدگی وجود دارد.

حاوی رژیم غذایی سالم است. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند ناراحتی های ناشی از دردهای قاعدگی را کاهش داده و دردهای بعدی قاعدگی را کاهش دهند. در اینجا لیستی از هفت مورد آمده است.

غذاهایی که درد قاعدگی را برطرف می کند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص دارویی است. زردچوبه التهاب بدن را کاهش می دهد و در تسکین دردهای قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بهم خبر بده: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و برای صبحانه بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند که به سیری طولانی مدت معده شما کمک می کند و نیاز به یک وعده غذایی کامل قبل از وعده غذایی بعدی را برطرف می کند.

خیار منبع خوبی از روی و منیزیم است که شریان ها را آرام می کند. این ماده شیمیایی سروتونین را در مغز شما کاهش می دهد ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید چیزی بخورید که درد قاعدگی را تسکین می دهد ، می توانید بلغور جو دوسر خوشمزه بخورید ، جو دوسر یا بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر باید یک شبه فریب داده شود.


از فواید گندم چه می دانید؟

زنجبیل

جین یک عنصر رایج در خانواده های آشپزخانه هندی است. زنجبیل به طور طبیعی این توانایی را دارد که با موفقیت با هرگونه درد عضلانی مرتبط با نقرس مبارزه کند.

2018 مادر بر اساس مطالعه ای که در مجله Fetal and Newborn Medicine منتشر شده است ، زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید بعد از ناهار یا شام جین / آب نبات سرد بخورید ، آیا می خواهید قلب خود را با یک چای گرم جین آرام کنید. زنجبیل نه تنها درد قاعدگی را برطرف می کند بلکه آن را نیز تازه می کند.


زنجبیل و خواص درمانی و شگفت انگیز فراوان آن

چای بابونه

اگر در مورد چگونگی تسکین دردهای قاعدگی فکر می کنید ، چای بابونه یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه یک نوشیدنی برای غذا است ، تهیه آن آسان است ، سیستم عصبی را آرام می کند و ذهن شما را آرام می کند.


در اینجا هشت فایده چای بابونه وجود دارد

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم شدت علائم PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه غذایی است که علائم قاعدگی را برطرف می کند.


خواص بی نظیر شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی

غذاهای غنی از ویتامین C در بالای لیست غذاهایی هستند که دردهای قاعدگی را تسکین می دهند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز خون را که بدن شما می تواند تامین کند ، از دست می دهید.

بنابراین ، مصرف روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال ، جذب آهن را از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بهبود می بخشد.

لیموترش حاوی فیبر است که می تواند به درمان سفتی ماهیچه ها کمک کند. پرتقال علاوه بر پتاسیم و منیزیم ، ویتامین C بیشتری نسبت به لیمو دارد.

با کشمش برش دهید

خوردن انگور خیس شده در طول شب و نوشیدن مقدار کمی آب کلم طلایی آغشته به یک لیوان آب در طول شب می تواند دردهای قاعدگی و نوسانات خلقی را تسکین دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در دوران قاعدگی باید چه کار کنیم؟ ما همیشه بر آنچه باید بخوریم متمرکز هستیم ، اما قطعاً از چه غذاهایی باید اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید برای سالم ماندن و شاد بودن از آنها اجتناب کنید آورده شده است.

غذای کنسرو شده

حاوی مواد نگهدارنده و قوطی های غنی از نمک است که نفخ شکم را بدتر می کند.

قهوه

ممکن است متخصصان قهوه از اینکه بدانند کافئین می تواند باعث استرس و اضطراب در دوران قاعدگی شود ناراحت شوند.

علاوه بر این ، قهوه بدن را هیدراته نگه می دارد و گرفتگی های قاعدگی را برطرف می کند. اگر به دنبال غذاهایی هستید که به کاهش چرخه قاعدگی کمک می کند ، می تواند خسته کننده و خنثی کننده باشد.

قطع قهوه می تواند علائم کسل کننده ای ایجاد کند که می تواند باعث سردرد و میگرن شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث نفخ و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات بخورید.

غذاهای چرب

چاق مصرف زیاد غذاهای سرخ شده و چرب باعث افزایش قدرت ماهیچه ها می شود و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) برای یک دوره دردناک خوب نیستند.

آب نبات

توصیه می شود از خوردن شیرینی و شیرینی در دوران قاعدگی پرهیز کنید.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن نفخ و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای تند و مغذی است. در طول روز به طور منظم رژیم غذایی سالم داشته باشید. گرفتگی عضلات را برطرف می کند.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید. این می تواند بسته شدن را بدتر کند. علاوه بر غذاهایی که گرفتگی های قاعدگی را تسکین می دهند ، ورزش های سبک با محوریت بدن شما مانند یوگا و پیاده روی می تواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند.نمی تواند

دیدگاهتان را بنویسید