You are currently viewing انواع چاقی انواع چاقی: من و رژیم غذایی من

انواع چاقی انواع چاقی: من و رژیم غذایی من


آیا شما چاق هستید؟ آیا اضافه وزن دارید و نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد به نفس کافی برای زندگی در اجتماع را دارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که در حالت افسردگی هستید. بنابراین این فرصت را برای یافتن و درمان چاقی خود از دست ندهید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. یک یا دو نفر بیشتر وقت خود را در خانه کار می کنند ، بنابراین زمانی برای تهیه غذاهای سالم وجود ندارد. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی ، باید از خودم بپرسم که چه چیزی باعث افزایش وزن می شود. آیا با خوردن بیشتر و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر مقدار زیادی چربی در بدن شما ذخیره شده است ، ورزش نکنید ، زیرا فرد کالری بیشتری از نیاز روزانه خود دریافت می کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که سبک خود را دوست داشته باشد. اما با آن دیابت نوع 2 همراه می شود. بیماری قلبی فشار خون بالا سلامت به دلیل خطر بیماری های جسمی مانند آرتروز و سکته مغزی در اولویت است.

آشنایی با چاقی و گزینه های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید همه آنها را شناسایی کرده و درمان مناسب را انتخاب کنید. انواع چاقی به طور کلی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی افزایش وزن به دلیل چاقی است. شاید ندانید قندها و چربی ها در غذاها چقدر خطرناک هستند ، اما غذاهای قندی و چرب آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به بدن شما بلکه به سلامتی شما نیز آسیب می رسانند.
برای درمان این چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کرده و مصرف غذاهای شیرین و چرب را کاهش دهید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی استرس یا استرس دارید ، میل شما به خوردن آب نبات افزایش می یابد. در این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و در کنار بستگان خود آرامش خود را حفظ کنید.
یوگا یک راه عالی برای کاهش استرس و کاهش میل به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد به طور ژنتیکی مستعد چاقی هستند. در این حالت ، فرد باید در زندگی به گونه ای ورزش کند که مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را کاهش داده و متابولیسم او را دائما تحریک کند. بنابراین تا جایی که می توانید سیگار و الکل را با ورزش های هوازی کاهش دهید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی در پاها می شوند. آنها توصیه می کنند به جای آسانسور از پله و به جای راه رفتن از تمرینات با وزنه رایگان استفاده کنید.

ساکت نباش
اکثر افرادی که در شرکت ها و دفاتر کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. اکثر این افراد غذاهای شیرین مصرف می کنند. این گروه به من توصیه می کند که یک رژیم غذایی سالم تهیه کنم و در سایت هایی مانند Me and Food با آن ورزش کنم.
آره، برخی از ورزشکاران ممکن است با ترک ورزش به دلیل آسیب جسمی یا مشکلات دیگر دچار کم تحرکی شوند.

اجازه دهید انواع چاقی شکمی را معرفی کنم

اگر شکم بزرگی دارید ، خجالت نکشید. زیرا رژیم های غذایی و رژیم های کاهش وزن راهی عالی برای از بین بردن چربی شکم هستند. شناسایی و درمان انواع مختلف چاقی شکمی کافی است. لازم نیست سخت کار کنید ؛ خواسته های خود را تقویت کنید و همیشه از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر چربی در ناحیه شکم و زیر سینه ها جمع شده و به نظر نمی رسد مزاحم باشید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس هورمون کورتیزول را آزاد می کند. این هورمون توسط بدن نیز برای کنترل استرس تولید می شود. اما وقتی استرس بسیار زیاد است ، مردم از شیرینی و آب نبات برای بهبود روحیه خود استفاده می کنند. از قهوه و فست فود استفاده می کنند. باعث تجمع چربی اضافی در بدن می شود. برای رفع استرس

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از دیدن فیلم های احساسی یا آزاردهنده خودداری کنید
  • توجه کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ برجسته است؟
اندام آنها نازک است ، ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که غذاهای چرب می خورند و به جای نوشیدنی های سالم از الکل استفاده می کنند.

اگر می خواهید از بیماری های کبدی و کلیوی جلوگیری کنید ، الکل مصرف نکنید.

زیر شکم شما چاق است
زنان اغلب شکم زشتی دارند زیرا هشت تا نه ماه پس از تولد در رحم نگهداری می شوند. من متوجه شدم که انقباضات پس از تولد نوزاد بیشتر طول می کشد. نوع چاقی رحم معمولاً در قسمت تحتانی شکم است. رحم از نوزاد تازه متولد شده سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به خاطر همین در دوران شیردهی ، کسی به من توصیه می کند که غذاهای مناسب بخورم و مانند پیلاتس ورزش کنم.

آیا بعد از غذا معده شما جلو می رود؟
شما بارها غذا خورده اید و معده یا معده شما بلافاصله به جلو حرکت می کند. در اثر نفخ و سوء هاضمه ایجاد می شود. این نوعی چاقی شکمی است که برای رهایی و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و اختلالات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • مصرف حبوبات و محصولات لبنی را کاهش دهید
  • برخی را بردارید
  • سبزیجات برای غذاهای ناسالم مرغ و ماهی را جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه نخورید. ناهار را زود بخورید و شام را زود بخورید.

آیا پشت شما چربی دارد؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم خود ذخیره کرده اید ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین ، زمان آن رسیده است که از شر این ماده خطرناک خلاص شوید. اگر آب نبات و بیسکویت می خورید ، از سوپر مارکت ها دوری کنید. به مغازه های سبزی و میوه بروید.

قند و نوشابه به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شود.

پوند و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی را روی ران و باسن خود حمل می کنند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. با این حال ، بیشتر زنان بعد از یائسگی بیشتر دچار اضافه وزن یا چاقی می شوند. این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که کاهش سطح این هورمون منجر به افزایش چربی بدن و کاهش متابولیسم می شود. بنابراین اگر این گروه از زنان حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است روزانه 30 دقیقه پیاده روی و ورزش کنند. آنها همچنین ممکن است قصد مصرف انواع قرص های چاقی را داشته باشند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

در طب سنتی ، چاقی موضوعی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به طور کلی چاقی را به دو دسته تقسیم می کنند.

  • چاقی
  • چاقی

هر دو نوع مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
در حین ورزش یا ورزش حاوی پوست چرب و عرق است. او اغلب چاق است و می تواند با نخوردن ناهار سالم شود. یعنی یک صبحانه و شام کامل.

با این حال ، یک فرد چاق دارای بدن ملتهب است و بزاق چاق نامیده می شود. این افراد معمولاً دارای استخوان های چاق هستند. این گروه به دلیل خلق و خوی سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. آره، برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن ، قرص های چاقی و انواع پودرهای چاقی پزشکی به داروهای گیاهی مراجعه می کنند. این را هم در نظر بگیرید.

راهکارهای مبارزه با چاقی را بشناسید

کارشناسان می گویند شما به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های کاهش وزن آشنا شده و شیوه زندگی خود را به شیوه ای مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع چربی سوزها را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف واقع بینانه برای زندگی تعیین کنید
  • تمام غذای خود را بخورید
  • قبل از استفاده از جراحی بیش از حد برای چاقی با پزشک خود مشورت کنید
  • اشتهای خود را کنترل کنید
  • برای کاهش استرس ، محیط خود را کنترل کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که غذا همان چیزی است که شما می خورید زیرا باعث می شود انسان به نظر برسیم. درست است که ورزش می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. اما می توان گفت رژیم غذایی می تواند حدود 70 درصد وزن بدن ما را تامین کند. بنابراین باید به رژیم غذایی خود و نوع غذایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و برنامه غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید دستورالعمل های رژیم غذایی را خودتان دنبال کنید ، مقاله زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • ورزش کنید و رژیم غذایی خود را متعادل کنید
  • محصول رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چرب و کم چربی را انتخاب کنید که دارای چربی اشباع و کلسترول بالا باشد
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید
  • ویتامین ها و مکمل های امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید