You are currently viewing انواع رژیم غذایی کلینیک پوست و مو آترزیا

انواع رژیم غذایی کلینیک پوست و مو آترزیا


ازخلاصه زمینه انواع رژیم های غذایی :

» انواع رژیم های غذایی

» رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین غذاها است

» چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

»غذاهایی که نباید با رژیم کتوژنیک مصرف شوند

» رژیم گیاهخواری

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» غذای مدیترانه ای

» نمونه ای از غذاهای مدیترانه ای

انواع رژیم های غذایی» انواع رژیم های غذایی

انتخاب غذای مناسب از بین غذاهای مختلف دشوار است. در ادامه شرح و معرفی برخی از معروف ترین و کاربردی ترین غذاهای جهان آمده است ، بنابراین می توانید رژیم غذایی خود را بهتر بشناسید.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی خود را برای حفظ سلامت بدن خود انتخاب کرده اید.

» رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین غذاها است

مطمئناً این روزها نام دولت کتو را در اطراف خود شنیده اید.

کتو فود چیست؟ کتو یک رژیم کوتاه مدت سرشار از کربوهیدرات و چربی است که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. توزیع کالری در این رژیم به شرح زیر سازماندهی شده است. 70 تا 75 درصد چربی ؛ 20 تا 25 درصد گوشت و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات ها.

شاید برای شما سوال باشد که چرا این مقدار چربی باعث کاهش وزن می شود. پاسخ این است که به این ترتیب بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات ها (گلوکز) کتون های بیشتری می سوزاند. وقتی مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنید ، بدن شما انسولین تولید می کند. انسولین از کبد به کبد منتقل می شود و به جای تولید انرژی ، سلول های چربی را در بدن ذخیره می کند. وقتی کربوهیدرات ها را کاهش می دهید ، سطح انسولین در خون شما کاهش می یابد و بدن شما به کتوز می رود. کتوز آب داخل سلولی را آزاد کرده و چربی ها را می سوزاند.

رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین غذاها است» چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

برای بهتر شدن این رژیم ، شما باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و میزان کربوهیدرات هایی را که می خورید به حداقل برسانید تا شروع به تجزیه چربی ذخیره شده در بدن خود کنید. در نهایت ، پس از پیروی از این رژیم ، شما راحت و با آرامش به خواب می روید. یک نکته بسیار مهم در رژیم کتو وجود دارد. پتاسیم مصرف منیزیم و سدیم را فراموش نکنید. می توانید از مکمل ها برای تکمیل این مواد مغذی مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

کره برای به دست آوردن اسانس ها. پنیر پیتزا نان از روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. سبزیجاتی که مانند اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز روی زمین رشد نمی کنند ، کربوهیدرات کمی دارند ، مانند تمشک و توت فرنگی.

»غذاهایی که نباید با رژیم کتوژنیک مصرف کنید

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل رشته فرنگی ، رشته فرنگی سیب زمینیها برنج شامل نان و غلات. موز، میوه هایی مانند انگور و انبه دارای کربوهیدرات زیادی هستند. علاوه بر این ، شیر ، کیک هرگز شکلات یا چیپس نخورید.

» رژیم گیاهخواری

تفاوت اصلی رژیم گیاهخواری با رژیم گیاهخواری در محصولات حیوانی است. گیاهخواران گوشت و غذاهای دریایی نمی خورند. با این حال ، غذاهای گیاهی بر اساس غلات و گوشت و سبزیجات است. غذای دریایی محصولات لبنی؛ از محصولات حیوانی مانند تخم مرغ و عسل استفاده نکنید. گیاه خواری ممکن است دشوارتر از گیاه خواری به نظر برسد ، اما بهتر است آن را دنبال کرده و دریافت کنید.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این نوع غذا مزایای خود را دارد. افرادی که از رژیم گیاهخواری و گیاه خواری پیروی می کنند ، خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر بر اساس باورهای درونی خود در این مسیر هستید ، باید بدانید که داشتن رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است. اجتناب از برخی غذاها می تواند منجر به افزایش سطح کلسیم و آهن در بدن شود. فلز روی عناصری مانند ویتامین D و B12 را کاهش می دهد.

انواع رژیم های غذایی» غذای مدیترانه ای

غذای مدیترانه ای نوع دیگری از مواد مغذی است که بیشتر از حد لازم مغذی است.

رعایت رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم اصول یک رژیم غذایی سالم را با غذاهای سنتی و مدیترانه ای ترکیب می کند. این شیوه زندگی زمانی مطرح شد که کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا تصلب شرایین را بیش از هر کشور دیگری در جهان به رسمیت نشناختند. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای عالی خطرات احتمالی را کاهش می دهد. به عنوان یک رژیم غذایی سالم و پایدار توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأیید شده است.

» نمونه ای از غذاهای مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای شامل سبزیجات ، میوه ها و آجیل است. میوه ها دانه لوبیا لوبیا سرشار از آجیل و روغن زیتون است. بر اساس موارد فوق ، می توان تشخیص داد که این رژیم بر اساس گیاهان و سبزیجات است ، نه گوشت.

  • مصرف روزانه: سبزیجات ، میوه ها آجیل و چربی های سالم. 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید. در رژیم غذایی خود از روغن سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • مصرف هفتگی: ماهی ، جوجه دو بار در هفته لوبیا و تخم مرغ بخورید. مرغ را جایگزین گوشت قرمز کنید.
  • مصرف شیر قرمز را کاهش دهید. بهتر است از محصولات لبنی کم چرب مانند ماست استفاده کنید.
  • بخش مهم دیگر غذاهای مدیترانه ای غذا خوردن با خانواده است. این باعث می شود زمان وعده غذایی شما لذت بخش تر شود.

مبتدیان این رژیم به زودی قادر خواهند بود این رویکرد را تغییر دهند ، زیرا از رژیم غذایی و شیوه زندگی مدیترانه ای راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید