اصول تغذیه خوب در روزهای قاعدگی


تغذیه خوب در روزهای قاعدگی بسیار مهم است زیرا با رعایت یک رژیم غذایی خوب و سالم می توانید درد خود را در این دوران کاهش دهید.

    تغذیه خوب در روزهای قاعدگی

قاعدگی یکی از مهم ترین دوره های زندگی زنان است.

در این روزها بیشتر خانم ها علاوه بر دردهای شکمی و کمر، به دلیل تغییرات هورمونی دچار نوسانات خلقی می شوند و همچنین با خونریزی، مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن خود را از دست می دهند.

در این مقاله به تغذیه خوب در روزهای قاعدگی می پردازیم:

مواد غذایی برای تامین آهن و پتاسیم و کاهش درد قاعدگی

کلم بروکلی ماده معدنی که در طول خونریزی قاعدگی بیشتر از بدن شما از بین می رود آهن است. خوردن کلم بروکلی به شما کمک می کند تا این کمبود را جبران کنید.

موز | می توان گفت موز بهترین میان وعده برای قاعدگی است.این میوه سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر است.

شکلات تلخ شکلات تلخ حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی مفید مانند آهن، منیزیم، آنتی اکسیدان ها و فلاونول ها است. فلاونول ها برای جریان خون مفید هستند و می توانند به آرامش رگ های خونی کمک کنند.

ماهی سالمون ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و منبع غنی پروتئین محسوب می شود.در دوران قاعدگی ماهی سالمون بخورید تا التهاب بدنتان کاهش یابد.

زنجبیل و لیمو ترش اگر خونریزی شدید باشد، این میوه ها جریان خون را کاهش می دهند و از این نظر ممکن است برای این دوره مناسب باشند.

بلغور جو دوسر جو سرشار از کلسیم، ویتامین A، ویتامین B و همچنین منبع خوبی از آهن است. یک فنجان جو حاوی ۱۸ میلی گرم آهن توصیه شده روزانه شماست.

غذاهایی که درد قاعدگی را تشدید می کنند

شیر نر مصرف شیر می تواند مشکلات قاعدگی شما را بدتر کند.

تنقلات، خوراک مختصر تنقلات به دلیل محتوای بالای قندهای تصفیه شده باعث نفخ، افزایش گاز معده و روده و التهاب می شوند.

کافئین | مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند طول مدت خونریزی را طولانی کند. مصرف کافئین همچنین سندرم پیش از قاعدگی را بدتر می کند. پس در صورت داشتن این مشکل باید از مصرف قهوه بعد و قبل از قاعدگی خودداری کنید.

غذاهای فراوری شده مصرف غذاهای فرآوری شده باعث بدتر شدن احساس زنان در دوران قاعدگی می شود. به عنوان مثال غذاهای کنسرو شده و سیب زمینی سرخ کرده حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند و سدیم باعث نفخ و نفخ می شود.

بستنی، پنیر و خامه لبنیات پرچرب هستند و تاثیر برخی از آنها مانند گوشت چرب است. زنان در دوران قاعدگی نباید بستنی، خامه و پنیر بخورند.

قاعدگی یا عادت ماهانه