You are currently viewing اشتباهات رایج برای کاهش وزن – دکتر  رویا خادمیان

اشتباهات رایج برای کاهش وزن – دکتر رویا خادمیان


گمنامی - رایج ترین اشتباه برای کاهش وزن

اشتباهات رایج در کاهش وزن

اگر واقعاً می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، راههای عجیبی را برای رسیدن به این هدف انتخاب نکنید. این روش ها کاملاً بازدارنده هستند و در بسیاری از موارد می توانند اثر عکس داشته باشند.

در اینجا برخی از بدترین نکات رژیم غذایی است که می توانید بدون توجه به نتایج واقعی انجام دهید.

در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهید:

تغییر رژیم غذایی اشتباه برای فردی که باعث چاقی می شود ، ممکن است یک هفته یا چند روز طول بکشد. بنابراین در پایان این مدت زمان کوتاه ، فرد به عادات قدیمی خود باز می گردد.

مراقب میزان کالری دریافتی خود باشید:

کالری مهم است ؛ با این حال ، کاهش تعداد کالری مصرفی می تواند به نتایج مطلوب برسد. زیرا هنگام کاهش وزن ، هم چربی بدن شما و هم عضلات شما وزن خود را کاهش می دهند که این بد است. ماهیچه دستگاهی است که انرژی را می سوزاند. از دست دادن ماهیچه می تواند بسیاری از عملکردهای مهم بدن را مختل کند. اگر رژیم غذایی توده عضلانی را حفظ کند و فقط چربی بسوزاند ، تعداد فلس ها قابل توجه نخواهد بود ، اما اندازه بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

از مصرف زیاد کربوهیدرات خودداری کنید:

همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. علاوه بر این ، یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن منظم یک رژیم غذایی همه جانبه است. حتی نباید چربی ها را از غذا حذف کنید. کافی است از هر گروه غذایی به شیوه ای سالم استفاده کنید.

روزی یک ساعت ورزش کنید:

اگر هر روز نیم ساعت به جای یک ساعت ورزش تنبل کار کنیم و بقیه روز را کار کنیم ، برای سلامتی و کاهش وزن ما بسیار مفیدتر خواهد بود. شش تا 10 دقیقه در ساعت ، شش بار در روز به مدت شش دقیقه در روز ورزش کنید.

هضم کامل گلوتن:

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. برخی از مردم تصور می کنند که خوردن گلوتن می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند. با این حال ، کاهش وزن آنها به دلیل متابولیسم گلوتن نیست ، بلکه به دلیل از بین رفتن کل رژیم غذایی غنی از گلوتن است. در صورت داشتن حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک ، رژیم غذایی بدون گلوتن توصیه می شود.

رژیم کم چرب داشته باشید:

تنها 60 درصد رژیم های کم چرب انرژی کمتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این به این دلیل است که کارخانه ها برای جبران کمبود طعم در غذاهای کم چرب ، شکر اضافه می کنند. این غذاها طعم شیرینی ندارند ، اما حاوی قند هستند. طعم های دیگر این غذاها شیرینی قند را مبهم می کند.

برای شام روزه بگیرید:

اگر تمام منابع انرژی روزانه خود را به درستی در طول روز تقسیم کنید و فعالیت بدنی کافی برای آن روز داشته باشید ، خوردن شام کار سختی نخواهد بود. قانون کلی این است که انرژی ای که می سوزانید بیشتر از انرژی است که از غذا دریافت می کنید. بنابراین مهم نیست که در طول روز غذا بخورید یا در شب.

دیدگاهتان را بنویسید