استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و زندگی سریع موانعی برای کاهش وزن هستند
افراد بسیار شلوغ در انجام کارهای زیاد با هم و انجام آن به طرز ماهرانه مهارت دارند. آنها عجله دارند و تمام عمر مشغول بوده اند. این افراد دیر با آنها تماس می گیرند و می خواهند زودتر بروند. آنها برنامه ای برای کاهش وزن ندارند. حتی اگر به آن فکر کنید ، می خواهید زودتر آنجا را ترک کنید. استراحت و استراحت برای آنها مشکل است. آنها می دانند که باید سرعت خود را کاهش داده و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند چه کنند.
امروزه دستگاه های گران قیمت مانند رایانه ، تلفن های همراه و رسانه ها در وقت ما صرفه جویی می کنند. اما اکثر ما احساس حمله و زندانی شدن می کنیم. بسیاری از مردم سخت تر کار می کنند. کم خوابی و ناراحتی با رژیم غذایی ناسالم و پرخوری ارتباط دارد.
به این حالت “زمان خستگی” می گویند. وقتی منابع انرژی بدن شما توسط برنامه های پیچیده تخلیه می شود احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد سعی می کند انرژی بیشتری از غذا دریافت کند. خواب ناکافی با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه می تواند منجر به افزایش وزن ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. چاقی با افزایش اشتها و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی ارتباط دارد.
اجازه دهید زندگی خود را با روشی جدید بررسی کنیم
برای تغییر رفتار خود ، باید موقعیت ها و شرایط استرس زایی را که بر تعادل زندگی تأثیر می گذارد ، تشخیص دهیم. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است ، لیست و تجزیه و تحلیل شخصیت و شیوه زندگی خود است. چگونه می توان این را ارزیابی کرد؟ به آن 1-بستگان می گویند. روابط شخصی با بستگان 2: کار 3 – مسائل معنوی و چهار جنبه معنوی زندگی. برام مهم نیست
بنابراین می توان پرسید که برای هر یک از این جنبه ها چقدر زمان صرف شده است. آیا او واقعاً روی چیزی تمرکز کرده است؟ کدام یک از این اقدامات استرس زا است؟ چه کسی استرس او را کنترل می کند و به او انرژی و شادی می دهد؟ تا چه اندازه برای آن ارزش بیشتری قائل است و از توجه کمتری برخوردار است؟ مراقبت از این موارد می تواند رفتار شما را تغییر دهد و منجر به سبک زندگی و رژیم های ناسالم و همچنین برنامه های کاهش وزن شود.
مراقب وقت خود باشید
تفکر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی روانی ؛ توجه به آنچه درست است و آنچه اتفاق می افتد می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی باشد که پاسخ افراد را به رویدادهای زندگی تغییر می دهد.
طبق مطالعه ای بر روی افرادی که بیشتر در معرض بیماری های قلبی هستند ، مدیتیشن ذهن آگاهی ، انجام ورزش کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. آموزش سلامت؛ افزایش فعالیت بدنی ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. بسیاری از آنها
بیشتر توجه کنید و بیشتر مراقب باشید
هوشیار و آگاه بودن باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و با دیگران راحت تر باشید. وقتی روی چیزی تمرکز می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک تمرین تفریحی یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. چقدر به رژیم غذایی ناموفق قبلی یا زمانی که در گذشته یا آینده خوردید فکر می کردید؟ آیا این خرد شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز کرده اید؟
مثلا، آنها به جای تلاش برای بازیابی ، در غم خود غرق می شوند و بنابراین ، شکست بیشتری را تجربه می کنند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. می توان گفت افزایش وزن می تواند منجر به چاقی (ترس از آینده) شود. برای کاهش وزن چه کاری می توانم انجام دهم؟ (حاضر)
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد شلوغ اغلب بیشتر کارها را خودشان انجام می دهند و از دیگران کمک نمی گیرند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است نتوانند با یک همکار یا دوست خود یک پیاده روی عصرانه بگذارند.
بر اساس یک مطالعه ، مردان در شرایطی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نیستند ، بیشتر از افرادی که تحت استرس هستند ، دچار فشار خون بالا می شوند.
کاهش حمایت اجتماعی از رژیم غذایی سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افراد مثبتی صحبت کنید که معتقدند می توانند به شما در داشتن رفتارهای سالم کمک کنند (افراد افسرده که وزن کم می کنند).
از افرادی که وقت شما را با افراد شاد می گذرانند و انرژی شما را هدر می دهند دوری کنید.
آرام باشید و خود را جوان کنید
این به خواب کافی و شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند تا در طول روز غذای بهتری انتخاب کنید و بیشتر ورزش کنید (برای مثال پیاده روی به جای تاکسی). مراسم مذهبی؛ یوگا ထိုင် ချီ، تمرینات تفریحی پیشرفته ؛ مشارکت در فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند مدیتیشن و ماساژ می تواند باعث تسکین فرد شده و استرس را از زندگی روزمره او دور کند.
برای کسانی که مشغول هستند ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
مهم است که شب ها به اندازه کافی بخوابید. مردم باید با هم بخوابند. کیفیت خواب مهمتر از خواب است.
قهوه ، مانند ساعت های خواب. چای، از نوشیدن و مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند شکلات خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید در اوایل روز غذاهای کافئین دار بخورند. باید بدون خوردن مصرف شود. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب حمام گرم بگیرید. محیطی آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی مورد نیاز خود را برای شروع از روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن خود بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید