از شر کربوهیدرات ها خلاص شوید تا به سلامت برسید!

برای درک معنای رژیم کم کربوهیدرات نیازی به گذراندن دوره نیست. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات در سراسر صنعت سلامت رشد کرده‌اند، از رژیم‌های مورد علاقه افراد مشهور گرفته تا برخی طراحی‌شده توسط پزشکان. ما اکنون با تعداد شگفت انگیزی از گزینه ها روبرو هستیم – رژیم اتکینز، رژیم غذایی با پروتئین بالا، رژیم استیلمن، رژیم اسکارسدیل، رژیم هالیوود، رژیم کتوژنیک، رژیم غذایی منطقه و بسیاری موارد دیگر.

بنابراین آنچه شما باید انجام دهید این است که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را پیدا کنید که سلامت شما را بدون به هم ریختن سیستم شما بهبود می بخشد.

رژیم های کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم های کم کربوهیدرات یا رژیم های کم کربوهیدرات برنامه های غذایی هستند که معمولا مصرف کربوهیدرات را برای کنترل وزن محدود می کنند. رژیم های کم کربوهیدرات بر این فرض استوار است که رژیم کم کربوهیدرات منجر به کاهش تولید انسولین در بدن می شود که در نتیجه از ذخایر چربی و پروتئین به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می شود. گاهی اوقات رژیم های کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به چاقی، سندرم خستگی مزمن و دیابت توصیه می شود.

چرا رژیم های کم کربوهیدرات محبوب هستند؟

مردم به سمت رژیم های کم کربوهیدرات جذب می شوند زیرا کاهش وزن بسیار شدید است. آیا همه ما نتایج فوری را دوست نداریم! بسیاری از ستاره‌های هالیوود برای کاهش سایز لباس خود برای یک فیلم یا لاغر ماندن، رژیم‌های کم کربوهیدرات را اتخاذ می‌کنند، اما این رژیم‌ها معمولاً شامل کاهش‌های شدید هستند که ممکن است در دراز مدت سالم یا حتی پایدار نباشند.

چگونه به کم کربوهیدرات تغییر دهم؟

با وجود همه بحث‌هایی که پیرامون رژیم‌های کم کربوهیدرات و ده‌ها تنوع وجود دارد، اولین قدم این است که آگاه شوید. شما باید بدانید که کاهش کربوهیدرات ها چگونه کار می کند، چه غذاهایی حاوی کربوهیدرات هستند و چگونه یک رژیم غذایی متعادل و کم کربوهیدرات با فیبر، پروتئین و چربی کافی داشته باشید.

در مورد رژیم های مختلف کم کربوهیدرات بخوانید و سپس روی یک رژیم غذایی تمرکز کنید. از برنامه‌های رژیم غذایی سخت که اجازه مصرف سبزیجات یا میوه‌ها را نمی‌دهد اجتناب کنید – قطع فیبر قطعاً سالم نیست و به وضوح کسل‌کننده است! چه مدت می توانید گوشت بخورید، روز به روز؟

بیشتر رژیم‌ها از شما می‌خواهند که کربوهیدرات‌ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و دریافت پروتئین و چربی را افزایش دهید. غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند (مانند نان، ماکارونی، برنج و الکل) محدود شده یا با غذاهای پر پروتئین و چربی (مانند گوشت، محصولات سویا و پنیر) و اغلب غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند جایگزین می شوند. مانند سبزی های برگ دار).

از رنگ سفید خودداری کنید

ترسناک به نظر می رسند؟ تسلیم نشو. بسیاری از تنقلات و پاستاهای خوشمزه، پر فیبر و بدون قند تنها با یک کلیک ماوس در دسترس هستند. در واقع، ساده‌ترین راه برای کاهش کربوهیدرات‌ها این است که به «رژیم بدون رژیم غذایی سفید» و «رژیم بدون قند» روی بیاورید. به سادگی از خوردن غذاهای تهیه شده با آرد سفید مانند پاستا، نان و کیک و همچنین برنج سفید و سیب زمینی خودداری کنید. همین امر در مورد نوشابه ها و آبمیوه های مملو از شکر نیز صدق می کند.

اما بیایید دائماً روی چیزهایی که نمی توانید داشته باشید تمرکز نکنیم – این کاملاً ناامید کننده است! به همه چیزهایی که می توانید با سرگرمی بخورید فکر کنید! بقایای زیادی در بشقاب باقی مانده است – سبزیجات، میوه های کم نشاسته، گوشت، محصولات لبنی و غیره. انواع گوشت و همچنین تخم مرغ به جز جگر مجاز است. شما می توانید از غذاهای دریایی مانند ماهی و صدف بدون احساس گناه لذت ببرید! در حالی که سیب زمینی و ذرت ممکن است ممنوع نباشد، اما همچنان می توانید از میوه های کم قند و سبزیجات برگ سبز کم نشاسته لذت ببرید!

آن را برنامه ریزی کنید

بنابراین با انتخاب منوی وعده های غذایی، هفته کم کربوهیدرات خود را از قبل برنامه ریزی کنید. برای جلوگیری از تسلیم شدن در برابر هوس کربوهیدرات، این غذاها را ذخیره کنید. هیچ چیز سریع‌تر از این که متوجه شوید که یک غذای کم کربوهیدرات یا میان‌وعده‌ای با کربوهیدرات پایین ندارید، وقتی درد گرسنگی تشدید می‌شود، مانع رژیم گرفتن نمی‌شود.

ممکن است هرازگاهی تسلیم هوس کربوهیدرات شوید، اما اجازه ندهید که شما را دلسرد کند! برای کاهش وزن از شر کربوهیدرات ها خلاص شوید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر