You are currently viewing اثرات کراتین بر کلیه ها ؛  کراتین برای کلیه ها مضر است.  علوم ورزشی

اثرات کراتین بر کلیه ها ؛ کراتین برای کلیه ها مضر است. علوم ورزشی


آنچه در این مقاله می خوانید

کراتین یکی از پرکاربردترین مکمل ها برای بدنسازان و ورزشکاران است. کراتین فواید زیادی دارد که برای وزن و ورزشکاران مناسب است. دلیل اصلی استفاده افراد از کراتین افزایش وزن است. برای بهبود عملکرد ورزشی یا ساختن عضلات بیشتر. شواهدی وجود دارد که کراتین می تواند به این اهداف کمک کند. با این حال ، هنگام مصرف مکمل ها باید خطرات آنها را در نظر گرفت. گاهی افرادی که کراتین مصرف می کنند ، کراتین را در خون خود ایجاد می کنند. سطوح بالای کراتین در خون نشانه آسیب کلیه است. کراتین برای کلیه ها مضر است.

مصرف کراتین باعث افزایش سطح فسفوکراتین در سلول های ماهیچه ای می شود. این مهم است زیرا سلول های ماهیچه ای می توانند از فسفوکراتین برای انرژی استفاده کنند. آیا اضافه وزن دارید یا چاق هستید؟ فسفوکراتین به عنوان منبع کوتاه مدت انرژی در حین ورزش های شدید استفاده می شود. فسفوکراتین به بازسازی آدنوزین تری فسفات ، جریان انرژی در سلول ها کمک می کند.

بنابراین ، کراتین به ویژه برای عملکرد ورزشی در فعالیتهای کوتاه مدت قوی و م effectiveثر است. هیچ مدرکی مبنی بر افزایش ایمنی کراتین وجود ندارد. علاوه بر این ، مطالعات علمی نشان داده است که کراتین می تواند سرعت رشد در سلول های ماهیچه ای را مشابه IGF-1 افزایش دهد و باعث رشد ماهیچه ها شود.

کراتین علاوه بر تأثیر مثبت بر عملکرد ورزشی ، می تواند به عضله سازی نیز کمک کند. با افزایش کراتین فسفات در سلول های ماهیچه ای شما ، ماهیچه ها آب را حفظ کرده و رشد می کنند. رشد کامل ماهیچه ها در اثر التهاب ایجاد می شود و در صورت توقف ایجاد کراتین ، ماهیچه های شما متورم شده و به خواب می روید.

این بدان معناست که رشد ماهیچه ها به دلیل مصرف کراتین به دلیل افزایش اندازه فیبرهای ماهیچه ای نیست. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین می تواند عملکرد فرد را برای ورزش افزایش دهد. بر اساس برخی مطالعات ، مکمل های کراتین به بهبود سریعتر ماهیچه ها کمک می کند.

تاثیر مصرف کراتین بر ظاهر ماهیچه ها مهمتر از همه ، می تواند بر سلامت کراتین تأثیر بگذارد.

عوارض جانبی کراتین در کلیه ها

بسیاری از مردم کراتین را با کراتینین یکسان می دانند ، اما این دو با هم تفاوت دارند. پزشکان از کراتینین به عنوان نشانه ای از عملکرد کلیه استفاده می کنند. یکی از راه هایی که پزشکان می توانند نارسایی کلیه را تشخیص دهند ، اندازه گیری میزان کراتینین در خون است. کراتینین بالاتر از حد طبیعی نشان می دهد که کلیه ها کار نمی کنند. افزایش کراتینین اولین علامت آسیب کلیه است.

کراتین و کراتینین مولکولی هستند اما به هم مرتبط هستند. هنگامی که کراتین را به عنوان مکمل غذایی یا از منابع طبیعی مانند گوشت مصرف می کنید ، برخی بافت ها از جمله ماهیچه ها به فسفوکراتین تبدیل می شوند. هنگامی که ماهیچه ها به انرژی نیاز دارند ، سلول ها می توانند از گروه فسفات برای تولید آدنوزین تری فسفات استفاده کنند.

آدنوزین تری فسفات انرژی است که باعث اسپاسم عضلات می شود. مابقی کراتینین است و کلیه های شما راه هایی برای خلاص شدن از شر این کراتینین اضافی دارند. در یک فرد سالم ، فقط مقدار کمی کراتینین در خون باقی مانده است و آزمایش خون می تواند میزان آن را مشخص کند. این یکی از مفیدترین شاخص های عملکرد کلیه است.

بنابراین اگر آزمایش خون شما نشان داد که سطح کراتینین خون شما بالاتر از حد معمول است ، این چراغ قرمز برای سلامت کلیه شما است. اما اگر خودتان را با مکمل های کراتین بمباران کنید ، آیا انتظار افزایش کراتینین خود را ندارید؟

اگر کراتین را در حد اعتدال مصرف کنید ، ممکن است سطح کراتینین خون شما افزایش یابد ، اما به آسیب کلیه مربوط نمی شود. اما زیاده روی نکنید. بر اساس برخی مطالعات ، مصرف 10 گرم کراتین در روز می تواند در طولانی مدت خطرناک باشد.

توصیه شده
خواندنی

آیا قرص های ورزشی یا مکمل ها برای کبد مضر هستند؟

برای افزایش کراتینین در خون خود چقدر باید کراتین مصرف کنید؟

اکثر مطالعات نشان می دهند که اگر کمتر از 5 گرم کراتین در روز مصرف کنید ، سطح کراتینین شما در خون شما به میزان قابل توجهی افزایش نمی یابد ، اما اگر بیش از این مقدار مصرف کنید ، ممکن است سطح کراتینین شما کمی افزایش یابد. با این حال ، افزایش کراتینین ممکن است منجر به عملکرد غیر طبیعی کلیه نشود.

آیا مصرف طولانی مدت کراتین خطرناک است؟

اگرچه سطوح بالای کراتینین ممکن است نشانه ای از مشکلات کلیوی در افرادی که از کراتین بالا استفاده می کنند نباشد ، اما مشخص نیست که مصرف طولانی مدت کراتین برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مناسب است یا خیر. مصرف کراتین حداقل برای کوتاه مدت بر عملکرد کلیه تأثیر نمی گذارد. با این حال ، بسیاری از مطالعات تأثیر بیماری مزمن کلیه بر افراد مبتلا به مشکلات کلیوی را بررسی کرده اند.

اگر بیماری کلیوی یا عملکرد غیر طبیعی کلیه دارید ، قبل از مصرف کراتین از پزشک خود اجازه بگیرید. بنابراین ، مصرف کراتین می تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مشکل ساز شود.

آیا می توانم از منابع غذایی به اندازه کافی کراتین دریافت کنم؟

ورزشکاران بین 3 تا 10 گرم کراتین در روز مصرف می کنند. ثابت شده است که 10 گرم ایمن ترین و مطمئن ترین شکل کراتین در جهان است. شما می توانید کراتین را از منابع طبیعی مانند گوشت قرمز و ماهی دریافت کنید. اما فقط در صورت خوردن مقدار زیادی از این غذاها می توانید آن را دریافت کنید. یک کیلوگرم گوشت گاو یا ماهی آزاد تنها یک تا سه گرم کراتین را تأمین می کند. اکثر مردم ، به ویژه گیاهخواران ، از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی کراتین دریافت نمی کنند.

آیا باید کراتین مصرف کنم؟

مصرف کوتاه مدت کراتین برای افراد سالم مضر نیست. با این حال ، هنوز سوالاتی وجود دارد که آیا افراد دارای مشکلات سلامتی می توانند کراتین را برای مدت طولانی تری مصرف کنند یا خیر. علاوه بر این ، بیشتر مطالعات در مورد فواید کراتین بر روی مردان انجام شده است. بر اساس برخی مطالعات ، فواید کراتین در زنان کاهش می یابد. این که آیا شما نیاز به مصرف کراتین دارید یا خیر. بستگی به هدفت داره

شما باید سخت تمرین کنید ؛ یا اکتومورفیک (نازک و نازک) که شما به طور طبیعی آموزش می دهید. اگر می خواهید عضله بیشتری بسازید ، مکمل های کراتین می توانند به شما کمک کنند.

اگر گیاه خوار یا گیاه خوار هستید ، منطقی است که مکمل کراتین مصرف کنید زیرا از رژیم غذایی خود کراتین زیادی دریافت نمی کنید. گیاهان منبع خوبی از کراتین نیستند. اما مطالعات نشان می دهد که واکنش افراد نسبت به کراتین متفاوت است. برخی از افراد از مصرف کراتین سود نمی برند. علاوه بر این ، ما مطمئن نیستیم که آیا مصرف کراتین در دراز مدت مضر است یا خیر.

ویرایش و ترجمه توسط elmevarzesh.com

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید