You are currently viewing آیا میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند؟  |  همه چیز در مورد خوردن میوه

آیا میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند؟ | همه چیز در مورد خوردن میوه


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. این نوع غذا شامل محصولات حیوانی ، تمام محصولات لبنی را حذف می کند. افرادی که این نوع غذا را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. این نوع غذا سبزیجات ، میوه ها و آجیل را برای افراد فراهم می کند. میوه های خشک؛ خوردن آجیل و دانه ها در حد اعتدال مجاز است.

دانه؛ غذاهای دیگر از جمله حبوبات و قارچ به مقدار بسیار کم مصرف می شوند. علاوه بر این، خوردن هرگونه غذا از جمله میوه های پخته ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد خوردن میوه وجود دارد. برخی معتقدند که این رژیم خطرناک است و فرد از سوءتغذیه رنج می برد ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم میوه بهترین راه برای سالم ماندن و کاهش وزن است. در پایان مقاله طیف کاملی از غذاهای میوه ای را معرفی می کنیم.

رژیم میوه جداگانه ای وجود ندارد. علاوه بر این ، هیچ تعریف روشنی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت می کنند.

انتخاب میوه یکی از مهمترین عوامل سوء تغذیه است. بنابراین در انتخاب میوه حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند تا به خوردن میوه خود ادامه دهید بدون این که سلامتی یا سوء تغذیه شما به خطر بیفتد.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

خوردن میوه به اندازه کافی بخشی از رژیم غذایی سالم و مغذی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• کلسترول موجود در میوه را کاهش داده و باعث اسهال می شود. سیب، گلابی، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

نارنجی، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز، خیار و انبه سرشار از پتاسیم است که فشار خون سالم را حفظ کرده و سطح مایعات را تنظیم می کند.

پرتقال و میوه ها مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

گلابی سیاه و توت سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات میوه ها

خوردن سبزیجات چه خطراتی دارد؟

میوه ها فاقد برخی از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند.

• پروتئین
• چربی
ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
ویتامین دی
اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود در بدن باعث مشکلات زیادی می شود.

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• نگرش نامناسب
افسردگی
ضعف استخوان
کاهش ایمنی بدن
ضعف عضلانی
مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید

میزان پروتئین در بدن کاهش می یابد

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات خوردن میوه است. پس از انتخاب میوه ، می توانید هر روز آجیل و مقداری آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کنند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، مصرف پروتئین توصیه شده برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالان کم تحرک: 0.8 تا 1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در میوه ها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

التهاب
• کم خونی
سیستم ایمنی ضعیف
• ضعف جسمانی
مشکلات قلبی عروقی که باعث مشکلات قلبی عروقی می شوند
• مشکلات رشد جسمی

سوء تغذیه به دلیل محدودیت در مصرف میوه یک نگرانی عمده است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، خوردن مقدار زیادی میوه می تواند منجر به کم خونی ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. خستگی مفرط و ضعف سیستم ایمنی بدن. کمبود کلسیم در طول زمان می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد میوه ها این است که قند بالایی دارند. این قندها طبیعی هستند ، اما برای افراد دیابتی نیز مفید هستند. افراد مبتلا به دیابت برای افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا مقاومت به انسولین. مفید نیست.

هیچ قانون خاصی در رژیم غذایی میوه وجود ندارد. بنابراین ، شما باید این رژیم غذایی را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و سوء تغذیه در میوه را جبران کنید.

میوه

شروع به خوردن مقدار زیادی میوه کنید

اگر قصد دارید میوه خوردن را شروع کنید ، به آرامی شروع کنید. تغییرات رژیم غذایی ناگهانی نخواهد بود. به تدریج رژیم غذایی قبلی خود را کنار بگذارید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• سریال
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• دانه
• سبزیجات

با شروع خوردن میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه رژیم غذایی آزادانه بخورید. یا می توانید غذاهای سبک تر بخورید. گروه هایی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

نارنجی، انواع توت های بوفالو ؛ گوجه فرنگی، میوه های اسیدی مانند توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ؛ تمشک و گیلاس
آووکادو ، میوه های چرب مانند زیتون و نارگیل
•موز، تاریخ میوه های شیرین مانند انجیر و انگور
میوه های اسیدی مانند کدو حلوایی
• طالبی و هندوانه
میوه های گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل

نوشابه های توصیه شده برای این رژیم شامل آب ، حاوی شیر نارگیل و کمی آب طبیعی است

نکته دیگر این است که فقط پیروی از رژیم غذایی سالم کافی نیست. ورزش یکی از مهمترین عوامل برای حفظ سلامتی است. میوه ها انرژی کمتری دارند و انرژی کافی برای ورزش را تامین نمی کنند. اگر به این بیماری مبتلا هستید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید. کاهش انرژی بدن بسیار مهم است.
هدف شما قطعی است ، به ویژه در مورد انتخاب غذا. یکی از این نکات کاهش وزن است. بهبود سلامت کلی شما ؛ شیوه زندگی طبیعی سالم را انتخاب کنید. بهتر است قبل از تعیین هر هدفی با پزشک مشورت کنید. آیا بیماری خاصی دارید؟ در صورت وجود غذا و دارو ، بسیار مراقب باشید زیرا این غذا ممکن است اثرات دارو را معکوس کرده یا وضعیت را بدتر کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی باید بخورید؟

میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که مواد مغذی سالم را تأمین می کنند. این یک میان وعده سالم غنی از فیبر و سایر مواد مغذی است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در حقیقت ، خوردن میوه می تواند به کاهش وزن شما کمک کرده و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش دهد.
فشار خون بالا سرطان و بیماری قلبی.

در اینجا چند میوه وجود دارد که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

گریپ فروت

گل کلم یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نیمی از بوفالو تنها 39 کالری ، 65 درصد نیاز روزانه به ویتامین C و گاومیش قرمز 28 درصد از نیاز روزانه ویتامین A را تامین می کند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کدو بوفالو ، خواص پایین قند خون آن است. این به معنی کند شدن جریان خون است. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند.
طبق یک مطالعه ، خوردن گریپ فروت یا آب هندوانه تقریبا در هر وعده غذایی می تواند میزان کالری دریافتی و وزن را در 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش داده و سطح کلسترول را افزایش دهد.

توت بوفالو را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی میل کرد. می توان آن را با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است که حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر در هر سیب بزرگ است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب شما را سیر می کند. بنابراین ، اشتها را در طول روز کاهش می دهد. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. خوردن سیب نه تنها اشتهای شما را کاهش می دهد ، بلکه بهتر است میوه آن را بخورید.

انواع توت ها

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نصف یک توت (74 گرم) تنها 42 کالری دارد و 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K روزانه را تأمین می کند.
یک فنجان توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم روزانه است.

توت ها منبع بسیار خوبی از انرژی هستند. علاوه بر این ، خوردن این میوه ها کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و در کاهش همه این عوامل برای افراد چاق بسیار مثر است.

گوهر یا آلو

سنگ یا آلو نمونه هایی از این میوه هستند ، مانند آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا هستند ، کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین A و C هستند و آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است ، ویتامین E سرشار از فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی باعث کاهش فشار خون و کاهش سایز دور کمر می شود. این میوه به تنظیم قند خون کمک می کند. کلسترول را افزایش داده و از سلامت روده محافظت می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه دارای فیبر بالایی است که برای کاهش وزن بسیار مثر است.

رنگارنگ

هندوانه کم کالری و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. هندوانه کالری کمی دارد اما فیبر بالایی دارد. پتاسیم آنتی اکسیدان ها ؛ ویتامین سی سرشار از مواد مغذی مانند بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه نوع دیگری از میوه های شبیه هندوانه است.

علاوه بر موارد فوق ، کم آبی بدن به کاهش وزن کمک می کند. با این حال ، باید توجه داشت که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، پرتقال ، پرتقال ، به ویژه ، منبع عالی انرژی است. اما بیشتر مردم آب پرتقال می نوشند.

پرنده موز

در طول روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، اما منبع خوبی از پتاسیم است و سرشار از منیزیم ، آهن و پتاسیم است. فیبر بسیاری از آنتی اکسیدان ها ؛ سرشار از ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

موز دارای شاخص گلیسمی پایین تری است که به تنظیم سطح انسولین به ویژه در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. خوردن روزانه موز برای افراد دارای اضافه وزن به طور قابل توجهی قند و کلسترول خون را کاهش می دهد.

کاهش وزن موز یک میوه ضروری در هر رژیم غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید