You are currently viewing آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را تسکین دهد؟

آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را تسکین دهد؟


چگونه رژیم بگیریم PCOS درد داره؟

در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ، سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی است. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده سلول های بدن را برای تولید انرژی به گلوکز تبدیل می کند.

هنگامی که بدن انسولین کافی تولید نمی کند ، قند خون افزایش می یابد. اگر مقاومت به انسولین دارید ، به این معنی است که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کنید.

وقتی بدن فرد در برابر انسولین مقاوم است ، سعی می کند قند خون را از بدن خارج کند. افزایش سطح انسولین باعث می شود تخمدان ها آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون تولید کنند.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل شاخص توده بدنی بالاتر (چاقی و چاقی) باشد. غذاهای غنی از کربوهیدرات که سرشار از کربوهیدرات و قند هستند با کاهش مقاومت به انسولین باعث کاهش وزن می شوند.

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانم؟

رژیم های سرشار از فیبر باعث هضم غذا و کاهش قند خون می شود که به کنترل مقاومت انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند.

در اینجا چند انتخاب خوب برای غذاهای دارای فیبر بالا وجود دارد

کلم بروکلی ، سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل کاهو قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام ها

انواع توت ها

تخم مرغ

کدو تنبل

توهو منابع پروتئینی بدون چربی مانند مرغ و ماهی فیبر ندارند اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است.

غذاهایی که التهاب را کاهش می دهند نیز می توانند کمک کنند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگی

کلم

از

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی های روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین هستند

دیدگاهتان را بنویسید