You are currently viewing آیا باید بدون گلوتن مصرف کنید؟  – دانش تغذیه

آیا باید بدون گلوتن مصرف کنید؟ – دانش تغذیه



بدون گلوتن یا بدون گلوتنبودن؟ این سوال است … (ما پاسخ می دهیم!)

متخصصان تغذیه ثبت شده باید از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنند. اغلب از ما در مورد آن سال می شود.

این مقاله به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید) از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده کنید. اگر راه درست بود ، ما مواد و غذاهایی را برای اجتناب و برخی جایگزین های بدون گلوتن تهیه کردیم.

اول از همه ، گلوتن چیست؟

گلوتن در گندم ، جو و جو یافت می شود. جو نامهای متداول مخلوط پروتئین گندم / چاودار به نام چاودار و تریتیکاله.

گلوتن به شکل دادن غذا کمک می کند. به عنوان چسب عمل می کند که غذاها را با هم مخلوط می کند.

اجازه دهید از تصویر نان برای نشان دادن این نکته استفاده کنیم.

گلوتن به نان ساختار و بافت نان می دهد. این خاصیت کشسانی را تکمیل می کند (پودر سبز پیتزا را در نظر بگیرید).

در یک محصول بدون گلوتن ، از صمغ گوار به جای گلوتن برای ساخت سایر مواد غلیظ مانند صمغ زانتان استفاده می شود. بدون این جایگزین ها ، غذا از بین می رود. بیایید با GF با سه ضمانت کامل شروع کنیم.

3 دلیل برای پرهیز از گلوتن

  1. اگر بیماری سلیاک دارید

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی مقادیر کمی گلوتن می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و آسیب های زیادی را ایجاد کند. با گذشت زمان ، روده توانایی خود را در جذب مواد مغذی حیاتی از دست می دهد و منجر به سوء تغذیه شدید می شود.

مثلا، اگر دستگاه گوارش آهن را جذب نکند ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است از کم خونی فقر آهن و خستگی رنج ببرد.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک دچار اسهال ، تهوع و استفراغ می شوند. کاهش وزن ناخواسته نفخ ؛ عوارض جانبی ناخواسته مانند یبوست و گاز.

سخت گیرانه. رژیم غذایی کم قند درمان بیماری سلیاک است.

2 شما مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

پس از خوردن غذاهای غنی از گلوتن ، ممکن است تورم قابل توجهی را تجربه کنید ، هر چند نه شدید. احساس ناخوشی ؛ در صورت بروز اسهال و / یا یبوست ممکن است حساسیت را تجربه کنید.

بهترین راه برای دانستن؟ مظنون را از بین ببرید. گلوتن را به مدت 6 هفته حذف کرده و امتحان کنید.

با این حال ، رژیم غذایی بدون گلوتن نباید به عنوان جایگزین تشخیص استفاده شود.

3 شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده ها به پوست حمله کند.

به دلیل عدم تحمل گلوتن می تواند باعث خارش مزمن شود. بصورت بثورات جوش دار و دردناک نشان داده می شود.

پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن پس از تشخیص می تواند تسکین دهنده باشد.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت آیا رژیم بدون گلوتن درمانی برای بیماری های تیروئید است یا خیر. برخی از مطالعات (مانند این یکی) فواید رژیم بدون گلوتن را برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید ثابت نمی کنند.

اگر حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند باعث التهاب برخی روده ها شود و جذب هورمون های تیروئید را کاهش دهد.

چندین نظریه وجود دارد که آیا غذاهای فاقد گلوتن باعث کاهش پاسخ التهابی و کاهش التهاب غده تیروئید می شوند.

آنچه به مشتریان خود می گویم کاهش گلوتن ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی ، می تواند به کاهش این التهاب کمک کند. حذف کامل گلوتن به مدت 6 تا 8 هفته به شما آسیبی نمی رساند.

من برخی از مصرف کنندگان را دیده ام که با پروتکل بدون گلوتن به موفقیت زیادی رسیده اند ، اما آنها همچنین غذاهای ضد التهابی هستند (یعنی کم قند ، فیبر زیاد ، امگا 3).

هنگام پیروی از رژیم غذایی ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و شناسایی غذاهای خاص مهم است.

دلایل عدم خوردن فاقد گلوتن

  1. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که تغییر از Ritz Crackers به ​​یک نسخه GF تفاوتی نخواهد کرد اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکردنمی تواند

این مناطق دیگر نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات و چربی) ؛ زمان تغذیه کیفیت غذا

ابتدا با یکی از متخصصان تغذیه ما مشورت کنید. گلوتن بخورید یا نخورید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را بررسی کنیم تا به شما در تغییراتی که برای رسیدن به هدف وزن خود نیاز دارید ، صرف نظر از اینکه می خورید یا نه ، کمک کنید.

2 سلامت باشید

باز هم ، بدون گلوتن (اگر سلیاک ندارید) سالم است.

براونی بدون گلوتن ، مهم نیست بسته بندی آن چقدر زیبا باشد ، فقط می توانید به طور سنتی با شکر سرو کنید.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا در رژیم غذایی سالم گنجانده شود یا خیر ، تمام مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده یک غذا را بررسی کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بستگی به تشخیص آنتی بادی های حاوی گلوتن در خون شما دارد. اگر از گلوتن اجتناب می کنید ، ممکن است آزمایش خون شما بدون آنتی بادی نتیجه منفی را نشان دهد.

چرا این یک مشکل است؟ اگر فکر می کنید در واقع سلیاک هستید ، لغزش های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود که منجر به ناهنجاری های خود ایمنی ، تهوع و استفراغ می شود. خستگی شدید ؛ این می تواند عوارض جانبی مانند ناباروری و مشکلات عصبی ایجاد کند.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک باید برای نظارت بر علائم این مشکلات با پزشک همکاری کنند. بنابراین ابتدا با آزمایش خون متوجه شوید ؛ سپس تصمیم بگیرید

ترکیبات حاوی گلوتن

کلمات موجود در برچسب مواد غذایی را بررسی کنید گندم جو و سورگومنمی تواند

حاوی مواد کمیاب برای یافتن است. دوروم ، مالت / سرکه مالت ، شربت مالت / عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، اسپتل (معروف به فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن اغلب در چنین محصولاتی یافت می شود. …

  1. آبجو ، علی ، لاگر
  2. نان
  3. آبگوشت را بجوشانید
  4. محصول
  5. کوکی و کراکر
  6. تعدادی شکلات چند تکه شکلات ؛ شیرین بیان
  7. قهوه و چای خوشمزه
  8. بیکن تقلبی ؛ از غذاهای دریایی تقلید می کند
  9. داروها (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. رشته فرنگی
  11. غذاهای فراوری شده
  12. تهیه سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ، گوشت
  14. سس ، ماریناد ، گراوی
  15. تند
  16. برایم مهم نیست

اگر حساسیت بیشتری دارید ، گوشت و مرغ تغذیه شده با علف را انتخاب کنید.

میدانم. این ترسناک است. اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها دارای گزینه بدون گلوتن هستند (یعنی پوسته پیتزا بدون گلوتن یا گل کلم ، سس سویا به جای سس سویا ، نان ترتیلا …)

بسیاری از کربوهیدراتهای طبیعی GF را فراموش نکنید. سیب زمینیها စ ကွပ်، محصولات برنج و برنج ؛ کوینو محصولات ذرت و ذرت ؛ لوبیا لوبیا قرمز هندی است. میوه ها سبزیجات ؛ کوینو.

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن

رشته فرنگی نخود فرنگی Banza یک جایگزین است که نسبت به رشته فرنگی های سنتی یا سنتی GF بیشتر گوشتی و دارای فیبر زیاد است. برد – برد. سالاد ماکارونی تایلندی وگان را امتحان کنید.

کیک های کودیاک یک کلوچه پنکیک / مخلوط وافل و فنجان فلاپ جک بدون گلوتن ارائه می دهند.

KIND دارای گرانول و میله هایی با آجیل و دانه ها (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و سورگوم) است.

مارک های دیگری که با محصولات مختلف می بینم عبارتند از Simple Mills ، Enjoy Life ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

این مقاله به شما کمک کرد؟ آن را در یک دوست یا رسانه اجتماعی که می خواهد گلوتن (یا نسخه قابل شنیدن) بخورد به اشتراک بگذارید. حتماً ما را در nutrition.awareness در اینستاگرام تگ کنید.

کیت ریچاردسون ، فلوریدا ؛ او متخصص تغذیه در اورلاندو است. او در زمینه آموزش خصوصی تخصص دارد. در آگاهی از تغذیه نقش دارد. او از آموزش تغذیه 1: 1 آنها برای کمک به رژیم های ناامید یویو استفاده می کند. او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید