You are currently viewing آگاهی از تغذیه: اصول غذا خوردن

آگاهی از تغذیه: اصول غذا خوردن


تغذیه دقیق یک رژیم غذایی است که بر گرسنگی و سیری تمرکز دارد. درباره آگاهی تغذیه ای و فواید خوردن غذا بخوانید.

تغذیه آگاهانه یکی از راه های ایجاد رابطه سالم با غذا است. اصول اساسی این روش ترویج تفکر مثبت است. شناخت و احترام.

ایولین تریبول و الیز راش اولین متخصصان تغذیه بودند که در سال 1995 در کتاب رویکرد انقلابی از رژیم فکری خود استفاده کردند.

با این حال ، باید بدانید که این دو نفر اولین افرادی نیستند که اصول اولیه این روش را آموزش می دهند.

با تاسیس کوه سبز در سال 1973 ، تلما ویلر بر نیاز به یک جامعه عاری از مواد غذایی و شیوه های پایدار برای سلامتی طولانی مدت تأکید کرد.

بعد از چند سال ، چاقی ، سوزی اورباخ در کتابی به نام مسائل زنان ، نحوه پایان دادن به غذا و اشتها را مورد بحث قرار می دهد.

در سال 1982 ، شاعری به نام جنین روت کتابی در زمینه تغذیه ذهن آگاهی منتشر کرد.

ما منشا تغذیه ذهن آگاهی را نمی دانیم. پیام اصلی آن این است که عکس غذا باشد. برای ایجاد یک تصویر سالم از بدن ؛ برای صلح با غذا و گوش دادن به بدن.

غذاها می توانند خوب یا بد باشند. بد یا بد. اما غذای مغذی بر احترام به گرسنگی و تغذیه مناسب برای سلامت جسمی و روانی پایدار تأکید می کند.

این مقاله اصول تغذیه دقیق و نحوه شروع کار را بررسی می کند. همچنین مزایا و معایب استفاده از این روش را بیان می کند.

همچنین بخوانید:

تغذیه چیست؟ چرا مهم است؟ (کلیک)

دانش تغذیه چیست؟

به گفته تریبول و راش ، در رژیم غذایی دقیق ، فرد باید به علائم گرسنگی توجه کند و غذاهایی بخورد که مقصر نیستند. به این ترتیب او از خوردن لذت می برد. به علائم گرسنگی احترام بگذارید ؛ سیری را بشناسید.

در حالت ایده آل ، این روند طبیعی است. اما این مسیر برخی از س questionsالات را برای کسانی (از جمله کسانی که سالها غذا نخورده اند) ایجاد می کند.

در حقیقت سالها رژیم غذایی محدود ؛ پایبندی به غذا و رژیم غذایی سالم برای مقابله با احساسات منفی یکی از دلایلی است که باعث می شود غذا خوردن تا این حد مضر باشد.

به گفته تریبول و راش ، نوزادان نمونه خوبی از تغذیه ذهن آگاهی هستند. به این ترتیب ، مردم دید ساده تری نسبت به غذا دارند.

با استفاده از این تکنیک ، می توانید با ایجاد اعتماد در ویژگی های طبیعی گرسنگی و گرسنگی ، رابطه قوی با بدن خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید:

نکات تغذیه ای برای ارتقاء طول عمر و سلامتی (کلیک کنید)

ده اصل اساسی آموزش تغذیه

در اینجا ده نکته کلیدی در پیشبرد رژیم غذایی شما آورده شده است. تریبول و راش در این کتابها چاپ و بعداً در نشریات تجدید نظر شدند.

صلح با غذا

غذا دشمن نیست.

غذاهای ممنوعه را نباید در نظر گرفت. آره، حساسیت یا عدم تحمل غذایی یک استثنا است که باید در نظر گرفته شود.

مصرف بی قید و شرط منجر به هوس های غیرقابل کنترل می شود. از افسردگی و پرخوری جلوگیری می کند.

تفکر قبلی درباره حکومت نظامی را حذف کنید

پیروان غذا همیشه از تأثیر آن بر غذا و بدن آگاه هستند. در رژیم غذایی ، ذهن فیلتر می شود زیرا غذاهای سالم و دقیق تری می بیند.

غذا به ویژه برای طول عمر خطرناک است.

افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند بر اساس احساسات خود غذا را انتخاب می کنند و از گرسنگی و تشنگی اجتناب می کنند. عواملی مانند شهوت و خواسته های جسمانی را نادیده می گیرد.

تغذیه آگاهانه بر همه این موارد تمرکز دارد.

چالش پلیس غذا

تمایل به غذا ، غذا را اخلاقی تر می کند. در حقیقت ، مردم غذاهای سالم را خوب و ناسالم را بد می دانند.

این باورها درست نیستند ؛ چالش را با تغذیه دقیق انجام دهید.

به گرسنگی احترام بگذارید

محدود کردن رژیم غذایی می تواند منجر به چاقی شود. در رژیم غذایی دقیق ، آنها کربوهیدرات و چربی زیادی دارند تا از دریافت کالری کافی اطمینان حاصل شود. پروتئین و چربی استفاده می شود.

این ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد ، اما هدف شناسایی علائم گرسنگی و گرسنگی است.

با احساسات خود مهربانانه رفتار کنید

گاهی اوقات افراد برای مقابله با احساسات ناراحت کننده و چالش برانگیز غذا می خورند. به این می گویند تغذیه ذهنی.

این اصل استفاده از روش های مختلف برای مقابله با احساسات را پیشنهاد می کند. اینها شامل نوشتن رویدادهای روزانه است. این موارد شامل پیاده روی و تماس با دوست یا بستگان است.

همچنین ، به دنبال منبع مشکل باشید. برای یادگیری راه حل های م toثر ، مراجعه به روانپزشک بسیار مهم است.

نقطه رضایت را پیدا کنید

باید از خوردن غذا خوشحال باشید.

خوردن غذاهای مفرح در محیطی دوستانه باعث رضایت شما می شود. در حقیقت، این وضعیت باعث می شود احساس رضایت بیشتری کنید.

تشخیص سیری

احساس گرسنگی و گرسنگی باید محترم شمرده شود.

اصل تغذیه دقیق توجه به زمان بعد و بعد از غذا است. در حقیقت، طعم غذا ؛ چه احساسی داری ، شما باید به گرسنگی خود توجه کنید. این امر در تعیین زمان رضایت و رضایت مثر است.

به سلامت خود احترام بگذارید – تغذیه ملایم

مهم است که در طول زمان به طور منظم غذا بخورید. شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که به اهداف و خواسته های تغذیه ای شما نزدیک هستند.

به بدن خود احترام بگذارید

انتظارات غیرواقعی از بدن می تواند منجر به انتقاد شدید از خود شود.

در حقیقت حفظ این انتظارات ، مقاومت در برابر میل به غذا را دشوار می کند.

تغذیه مناسب باعث احترام و احترام به بدن می شود.

حرکت: تفاوت را احساس کنید

به جای تمرکز بر میزان کالری که هنگام ورزش می سوزانید ، بر احساس خود تمرکز کنید.

در واقع ، باید از آن به عنوان انگیزه ای برای فعال ماندن استفاده کرد.

همچنین بخوانید:

روش شمارش کالری (کلیک کنید)

چگونه از دانش تغذیه پیروی کنیم

تغذیه آگاهانه یک شیوه زندگی است و همه یکسان نیستند. اگر می خواهید اطلاعیه تغذیه را دنبال کنید ، این مراحل را دنبال کنید.

  • عادات غذایی بدون تصمیم گیری ، مراقب رژیم غذایی خود باشید.
  • به دلایل غذا خوردن فکر کنید از گرسنگی جسمی یا خلق و خوی بد پشت تصمیم به خوردن غذا آگاه باشید.
  • هنگام تعامل با دیگران به این مفهوم فکر کنید. آموزش ذهن آگاهی عوامل روانی مصرف کننده احساسات را تغییر می دهد.
  • به علائم قحطی گوش دهید. وقتی گرسنه هستید ، غذا بخورید ؛ رژیم غذایی خود را محدود نکنید.
  • پرهیز از اخلاق غذایی از برچسب غذای خوب یا بد اجتناب کنید.

همچنین بخوانید:

راهنمای غذای سالم (کلیک کنید)

فواید تغذیه

دانش تغذیه دارای مزایای جسمی و روانی است.

فواید جسمانی

مطالعه دیگری در سال 2019 شامل 37 بزرگسال مبتلا به بی اشتهایی عصبی و 39 بزرگسال بدون بی اشتهایی عصبی بود.

این استاندارد به طور دقیق سیگنال های بدن را تشخیص می دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه ، بین هوشیاری ، سوء تغذیه و افزایش حساسیت در افراد مبتلا به بی اشتهایی ارتباط وجود دارد. با این حال ، تغذیه ناخودآگاه در افراد مبتلا به بی اشتهایی کمتر رایج است.

مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی بیشتر از دیگران در خوردن دقیق غذا دچار مشکل هستند ، اما انجام این کار در تشخیص سیگنال های طبیعی بدن مثر است.

مزایای روانی

یک مطالعه در سال 2019 پذیرش بدن و مدیریت وزن را مورد بررسی قرار داد. طبق این مطالعه ، شرکت کنندگان بر تغذیه آگاهانه و گرسنگی جسمانی مغذی تمرکز کردند و بدن آنها مثبت تر بود.

در هر صورت، این همبستگی حتی در کارآموزان با شاخص توده بدنی پایین (BMI) قوی تر بود. بنابراین ، محققان دریافتند که تمرکز بر BMI برای مطالعات آینده مهم است.

آره، در این مطالعه ، نژادهای مختلف ، اگرچه قومی ، 72 درصد زن هستند.

همچنین بخوانید:

ارتباط تغذیه و سلامت روان (کلیک کنید)

خطرات و ملاحظات

خوردن خوب برای همه مناسب نیست.

مثلا افرادی که شرایط خاص پزشکی دارند باید از توصیه پزشک یا متخصص تغذیه خود پیروی کنند.

اینها شامل دیابت است ؛ این شامل افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.

برخی افراد به دلایل بهداشتی باید از خوردن برخی غذاها خودداری کنند. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به بیماری سلیاک باید از غذاهای محرک اجتناب کنند.

برخی از افراد مانند افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی نباید از رژیم غذایی احتیاطی پیروی کنند. آنها باید از توصیه پزشک یا متخصص تغذیه خود پیروی کنند.

نتیجه

خوب غذا خوردن یک رژیم غذایی است که بر گرسنگی و تشنگی تمرکز دارد و شامل تمرین مثبت اندیشی است. در واقع ، با هدف ایجاد ارتباط سالم تر با بدن و غذا ایجاد شده است.

منابع زیادی برای افرادی که علاقه مند به رعایت اصول تغذیه هستند وجود دارد. آنها شامل کتاب ، گروه های حمایتی و متخصصان تغذیه

توجه به این نکته ضروری است که تغذیه برای همه افراد گزینه مناسبی نیست. در حقیقت ، افراد مبتلا به این بیماری یا افرادی که رژیم خاصی دارند باید قبل از خوردن ناخودآگاه با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنند.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro مشاهده کنید. خریدن کلیک

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم.

[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید